Washi pásky


Když jsem narazila na článek od Atheiry o washi páskách, nadchlo mě to a říkala jsem si, že bych se mohla inspirovat a také se svou sbírkou prohrabat. Ehm. Hned na úvod musím poznamenat, že jsem fakt na diářových a papírnických potřebách závislá a mám jich obrovskou zásobu - od tužek, fixek, pásek, lepítek, samolepek, nevím čeho všeho. A nejen, že je vlastním a zabírají mi místo, já je dokonce i hojně využívám, takže prostor ani peníze rozhodně nejsou utracené zbytečně. :D Možná bych později mohla napsat i o tom ostatním, zatím teda alespoň článek o washi páskách.


Jedná se většinou o barevné ozdobné papírové "izolepy", které se dají využít všelijak - od diářů a deníků, dopisů, koláží, já jimi i zdobila vánoční dárky nebo popisovala zavařovačky a krabice při stěhování. Drží sice věci pohromadě, ale primárně jsou nejspíš určené právě k tomu zdobení. Dřív jsem je uchovávala v šuplíku, později v dóze původně na vločky a teď okupují jednu krabici od bot. To ještě není tak špatné, ne? :D Moc se mi líbilo, jak Atheira ty své rozdělila do několik kategorií, ale když jsem se o to pokoušela také, uvědomila jsem si, že mám tak moc různorodou směsici, že to asi tak moc nepůjde. Tak alespoň ke každé skupince něco napíšu, kochejte se. ♥

Tyhle čtyři jsem dostala od kamarádky, když byla na Erasmu v Estonsku.
 Jsou hrozně něžné a kvalitní a já mám úplně strach je používat,
abych jimi zbytečně neplýtvala, když jsou tááák krásné. :'D


Předchozí dvě skupinky jsou tenké pásky, myšleno tak půl centimetru a kratší.
Ráda je používám jako doplňkovou dekoraci, občas jako funkční vlaječky a podtržení.
Jednu sadu jsem koupila v Tigeru, tam je fakt všechno. :D

Roztomilosti! Ať už mumínci, plameňáci, jednorožci nebo kočky. ♥
A Alenka v říši divů? Tu jsem prostě musela mít!
Páska dole vlevo je moje úplně první, patří mezi ty "plastové", z Kiku.

Poslední dobou jsem si oblíbila takové ty "temnější", barevně tmavší.
Takže vesmír, noční oblohy, Van Gogh, další košišky,
Malý Princ nebo třeba páska se zlatými detaily, kterou jsem dostala od Bels. ♥

Někde na aliexpresu jsem našla sadu s "vodovkovými" motivy a pak byla trošku zklamaná
barevnými kombinacemi. No, uběhlo několik měsíců a já je teď cpu skoro všude. :D
A samozřejmě nezbytné vlaječky a zlaté ananasy a města a kytičky. ♥

Další kytičky a peříčka a vlaječky a samozřejmě i lodičky a celkově námořnické motivy,
ty jsem tam taky nemohla nechat, když jsem je uviděla. ♥
Prostřední oranžovo-fialovou pásku jsem dostala v MessyBoxu blogu A Beautiful Mess,
mrzí mě, že tyhle tvořivé boxy už neposílají. Sice to bylo jako dost drahé, když se to
navíc posílalo z Ameriky, ale vždycky mi to udělalo hroznou radost.


Na posledních dvou fotkách je spodní patro krabice. Nevěděla jsem, jestli všechny pásky fotit zvlášť...
A nakonec jsem to vyřešila takto. Jedná se o neuvěřitelný mišmaš pásek z Kiku, Tchiba (to jsou
ty úplně vlevo na první fotce, jsou úžasné ♥), Tigeru (spousta jednorožců!) a Lidlu také
z aliexpressu. Tyhle neberu tak často, proto okupují spodní patro.

Něco málo k tomu, jak se fotily pásky, když mi do toho na parapetru lezl kocour (nebo
aspoň jeho ocásek teda :D ). Ovšem bílý parapet a slunečný den, to je super pozadí! :D

A na závěr ještě jeden bonus. Na instagramu a youtube už nějakou dobu sleduji věc, kterou jsem hrozně chtěla vyzkoušet. Nastíním situaci - člověk jede někam na několik dní a plánuje tam psát do deníku, tvořit, posílat pohlednice, prostě nějakou činnost, při které by rád využil washi pásku. Jenže když ji má doma tolik, tak kterou si vzít s sebou? A když si vezme všechny, tak přece budou zabírat strašně moc místa! Jiná situace, pořídili jste si novou pásku a chcete kousek někomu darovat/poslat, ale nevíte jak, aby se nezničila a dala se použít v celé délce jako nová? Vyřeší to staré plastové klubové kartičky (nebo třeba i kus kartonu). Kolem nich pak stačí obmotat vybrané pásky a je hotovo. Vlezou se jako záložka do sešitu nebo do jakékoliv boční kapsy nebo třeba pouzdra nebo peněženky. Ano, jsem z toho nápadu hodně nadšená. :D Olepila jsem si takhle rovnou tři staré nefunkční kartičky a plánuji si je s sebou vzít do travel journal (o tom bych chtěla napsat samostatný článek, docela jsem si jej vytunila a jsem fakt spokojená ♥). Praktické a jednoduché, to já ráda!
Mimochodem, jako další způsob jsem i viděla omotání kolem tužek/pastelek/propisek, fascinuje mě, jak jsou lidé kreativní. :D




Užívejte léto a tvoření, ať jsou dny prosluněné a slunečné. ♥

1 komentář:

  1. Některé jsou vážně nádherné! ♥ Já jsem si koupila někdy v květnu sadu pěti takových modro-bílo-zelených washi pásek, které jsem použila na dozdobení kroniky (k výročí). Jednu už jsem vypotřebovala. Moc tvořivý člověk nejsem, takže bych takovou sbírku asi neupotřebila, ale na kochání se je to opravdu skvělé.

    OdpovědětVymazat