30 otázek a 30 odpovědí

Pamatujete si na doby, kdy se na blogy ve velkém psaly dotazníky a tagy a tak? Jako, ono to asi není zase tak moc dávno, ale mně to přijde jako celá věčnost. A i když jsem tehdy nebyla jejich zrovna největší fanoušek (i když hrozně ráda vyplňuji všemožné dotazníky, zvláštní), tak jsem se rozhodla si na tu dobu trošku zavzpomínat a jeden takový tag sem sepsat! (A taky je to skvělý způsob prokrastinace, že jo. :D) Nalezla jsem jej u Vlasty a co jsem vypozorovala, tak se zapojila i Iris, tak přikládám odkaz i na její článek. Jo a docela jsem se rozepsala, tak se předem, ehm, omlouvám. :'D

1. Co píšu, kde a proč
Aktuálně diplomku. Většinou zalezlá v diplomantské místnosti a navlečená do mikiny, protože tu strašně fouká klimatizace. Píšu špatně, slýchám to pořád. Terminologii mám načtenou a naučenou, ale chybí mi ta česká, odborná. Na akademický text mám taky moc dlouhé věty a souvětí, text musí být více strohý, méně přídavných jmen, ale hlavně ta terminologie. A proboha, "indikuje" je moc cizí, je třeba použít "naznačuje"! Takže tak. A proč? Kvůli tomu, aby se ze dvou písmenek před jménem staly tři. A protože to chci napsat... i když mi to teď fakt jako nejde.

2. Popiš samu sebe, to dobré i to špatné, hezké i ošklivé
Snažím se na sobě vidět hlavně to dobré - a ty špatné věci případně zaonačit tak, aby ve výsledku tak špatné nebyly. Protože You Do You (no jo, začala jsem zase číst motivační knížky :D). Z těch fakt dobrých chci zmínit, že poměrně dobře zvládám stresové situace - to se mi ukázalo třeba teď v Norsku, když jsme se s mamkou ztratily v Oslu. Dál mám poměrně silné logické a konstruktivní myšlení, takže organizace a řešení problémů, to je moje silná stránka! Občas to ale přeháním, takže dokážu být zatraceně tvrdohlavá a většinou mám problém se spontánními akcemi, protože mě znervózňují. Většinou jsem s lidmi zadobře, nemám ráda konflikty. Špatně snáším negativní lidi, pak utíkám. Obecně ještě stále ve mě vítězí touha utéct, když teda jako není jiná možnost.

3. Jsi ve vztahu?
Nojo, už to bude pět let! A něco přes rok společného bydlení. Strašně rychle to utíká.


4. Top 5 Pet Peeves
1. Kupování igelitek v obchodech. Prostě. Proč. A. Proč. Je. Zrovna. Můj. Milý. Hromadí?!
2. Uhýbání očnímu kontaktu při konverzaci.
3. Přehnané používání slov jako "oukej", "hej" a podobné.
4. Hlasití lidé, hlasité zvuky, hlasitý hovor.
5. Ignorování semaforů na přechodech.

5. Oblíbená jídla
Palačinky a livánce, jakékoliv variace sladkých snídaní. ♥ Pizza na všechny způsoby. Stejně tak i těstoviny a kuskus. Hummus s čímkoliv. Ovoce! Mrkev, jen tak, na křoupání.

6. Vysněné povolání 
Hrozně dlouhou dobu jsem chtěla mít vystudovanou medicínu, lákala mě neurochirurgie, všechno, co se motalo kolem mozku. Teď, když se pohybuji na akademické půdě a zároveň ve vědeckém prostředí, tak ze mě asi fakt bude paní vědkyně bioinformatička, což mi vůbec nezní špatně. Ale stejně bych nejraději byla ženou v domácnosti, starala se o dům, zahrádku a děti, jako, něco takového by mi vůbec nevadilo!

7. Kam by ses chtěl přestěhovat
Já už jsem se přestěhovala. Do Olomouce. Líbí se mi to tu, jsem za to strašně ráda. ♥ Ale není jisté, jestli je to tady moje finální destinace, pořád si tak trošku pohráváme s myšlenkami na Prahu, tak se ještě uvidí, jak to nakonec dopadne.

8. Napiš o sobě 15 zajímavostí.
(Tuhle otázku jsem nechávala až úplně naposledy. :D) 
• Trpím vitiligem, tedy ztrátou pigmentu.
• Na střední jsem nosila rovnátka na spodních zubech.
• Měla jsem propíchnutou druhou dírku v levém uchu, ale už mi zarostla.
• Nemám ráda čokoládové věci - myšleno jogurty, pudinky, čokolády a tak.
• Aktuálně mám dvě tetování.
• V noci se mi zdají poměrně živé sny a většinou si je pamatuji.
• Musím se nutit pít, kdybych na to nemyslela, tak je můj pitní režim fakt příšerný.
• Umím buřtguláš na fakt hodně způsobů.
• Hodně dlouhou dobu jsem si kousala nehty.
• Kromě angličtiny jsem se učila ještě francouzštinu a latinu.
• Opravdu hodně hodně dávno jsem chtěla být právník.
• Moje krevní skupina je B-.
• Byla doba, kdy jsem byla posedlá horoskopy, jako že opravdu hodně. :D
• Dokážeme s mamkou jen tak sníst celou studentskou pečeť.
• Umím hýbat s prsty na nohou podobně jako s prsty na rukou.

9. Fotka tvého písma
Kousek z mých poznámek na aktuálně nejčerstvější zkoušku. Dopsala mi propiska a já po ruce neměla nic rozumnějšího než pár gelovek (moc moc oldschool, co? :D) a černý centropen liner. A jako, takhle moc se s tím reálně píše fakt špatně!


10. Jak moc je podle tebe důležité vzdělání?
Důležitější než oficiální vzdělání jsou znalosti. I člověk s titulem může být naprostý kretén.

11. Oblíbený televizní pořad
Kriminálky! Všechny, co chodí - Odložené případy, Beze stopy, NCIS, Kriminálka Miami, Las Vegas New York, Vraždy v Midsummeru.... Všechny! :D

12. Oblíbený film
Jejda, těch je strašně moc! Ale na pomyslné příčky nejvyšší bych určitě zařadila Amélii z Monmartru, 500 dní se Summer, Nedotknutelní, Půlnoc v Paříži, Dům u jezera, Prokletý ostrov... Je toho fakt hodně. Často to dopadá tak, že vidím nějaký nový film a hned jsem přesvědčená, že bude můj oblíbený navždy, jako třeba Ready Player One, na kterém jsem byla v kině dokonce dvakrát. :D

13. Kdo tě fascinuje a proč?
Každý, kdo dokáže skloubit všechny aspekty života a zároveň se z toho nezbláznit. Třeba můj vedoucí diplomky, to je takový life goal - rodina, koníčky a zároveň vědecká činnost a starání se o ubohé diplomanty. Prostě jak to dokáže?!

14. Problém, který jsi měl v minulosti
Bylo jich hodně, ale všechny vycházely z jednoho hlavního - problém sama se sebou. S tím, jak vypadám, jak působím na ostatní, jak se mi nedaří dosahovat toho, co bych chtěla, vůbec z toho, že mám problém sama se sebou, protože to bych mít neměla, ne? Pracuji na tom, už je to mnohem lepší, fakt!


15. Něco, co postrádáš
Čas. Mám pocit, že i když jsem expert na plánování a rozvržení času, tak v poslední době je toho všeho TAK STRAŠNĚ moc, že to prostě nezvládám a vždycky alespoň něco zanedbávám a pak mě to hrozně mrzí...

16. Cestovatelský sen
Jeden takový malý jsem si letos splnila s Norskem - hrozně moc jsem se chtěla podívat do nějaké severské země a teď vím, že je chci procestovat nejlépe všechny. :D Také mě už dlouho láká Tibet a místní buddhistické chrámy. A samozřejmě také moře, tam jsem nebyla už opravdu dlouho!

17. Co tě rozesměje
Milý, přátelé, rodina, kocour, vlastní nešikovnost, meme na 9gagu, videa roztomilých koťátek a zvířátek obecně, hloupost ostatních, vtipné tweety a komixy. Jako, mně toho stačí poměrně málo. :D 

18. Něco o tvých botách
Loni jsem za státnice dostala svoje první Vansky a od té doby se to nějak zvrtlo. Aktuálně mám čtvery a stejně mi to nebrání pokukovat po nějakých dalších, jsem fakt marná. :D Moje aktuálně nejnovější jsou s tropickým potiskem. Ve stejném designu jsem si koupila i loňské léto, jen teda pevnější a kotníkové - hrozně se těším, jak je teď vytáhnu na podzim, jak bude pršet a mlha a do toho budou zářit právě ty moje boty! ♥ :D


19. Kdybys mohla strávit 15 minut s nějakou celebritou, s kým by to bylo?
Robert Fulghum. Měla jsem tu čest ho potkat na jednom ročníku Colours, ale bohužel jsem ho mohla jen pozdravit a nechat si podepsat knížku, bylo tam STRAŠNĚ moc lidí. Přála bych si s ním strávit více času, nechat si povyprávět věci za jeho trilogií Třetí přání a celkově mu říct to všechno, co pro mě jeho knížky znamenají a jak moc mi v jedné fázi života jeho filosofie pomohla. Tak snad někdy...

20. Popiš nejlepší rande svého života 
Nedávno jsme se s milým bavili o tom, že jsme vlastně nikdy neměli takové to klasické randíčko z filmů - jako kytky, svíčky a tady ty věci okolo. A jestli mi to chybí? Nevím, možná někdy jo. Ale já mám ráda ty naše randíčka každodenního života - i kdyby to mělo být jen objednat si pizzu a sníst ji v posteli. A nebo si zajít do čajovny. A nebo ty naše věčné výlety autem, toulání se. Tohle mám prostě ráda. ♥

21. Vlastníš smartphone? Proč?
(Nojo, on to bude asi fakt starší dotazník, co? :D)
Mám tam moji meditační aplikaci, instagram, jízdní řády, univerzitní aplikaci, gmail a podobné nezbytné věci. A taky foťák a přehrávač hudby, to je tak asi hlavní, co používám. Na dřívějším jsem si jela všechny možné i nemožné hry (docela dlouhou dobu jsem se offline starala o nějakou dračí farmu, to bylo docela vtipné :D), ale teď už mi tam zůstali jen Mravenci, to je prostě klasika.

22. Co sbíráš?
Vzpomínky! ♥ A taky lístky, letáčky a účtenky ze všech výletů a akcí, lepím si je potom do deníku a z nějakého důvodu je tam shromažďuji. (Když nad tím přemýšlím, stejně jsem si nějaké ty X let zpátky nikdy neprohlížela, ehm. :D) A nevím, jestli vyloženě sbírám, ale dost hromadím samolepky, washi pásky, hrníčky, svíčky a náušnice... to nebude sběratelství, ale spíše problém. :D

23. Doporuč nějakou knihu. Proč je podle tebe důležité si ji přečíst? 
Já a knihy, to je tak nějak komplikované. Mám to stejně jako u těch filmů - aktuálně mě něco nadchne a mluvím o tom pořád a pořád a pořád. Ale taková moje stěžejní je Citadela od Saint-Exupéryho. Složitá na čtení, málo komu sedne, málo kdo ji opravdu dočte. Ale mě toho dala strašně hodně a pravidelně ji čtu znovu dokola... ♥

24. Co máš v tašce?
Pravidelně přesouvám jelení lůj, kapesníčky, peněženku, sluchátka a diář. Občas taky sluneční brýle, krém na ruce případně rozpustný hořčík a nějaký lék na bolest. To je takové moje kombo, které se nachází v batohu s notebookem, plátěných taškách, menších batůžcích... Jakmile některou z těchto věcí zapomenu, tak většinou docela znervózním. :'D

25. Jaké jsou tvé nejlepší vzpomínky na dovolenou?
Třeba na tu letošní? Určitě, jak jsem seděla v Oslu u moře, sbírala mušle, pozorovala racky, nechala na sebe cákat slanou studenou vodu, na sobě měla košili milého, sluneční brýle ve tvaru srdíček a rozpuštěné vlasy. Svítilo sluníčko, měli jsme konečně čas to všechno vstřebat a já zapomněla na svět kolem a bylo mi prostě hrozně krásně. Moc bych si přála ten moment zopakovat. ♥

26. Napiš o někom, na kom ti opravdu záleží.
Maminka. Občas je to se mnou na zabití. A hrozně mě mrzí, že nemám čas tolik jezdit domů za ní. Já vím, všechno je to jen o prioritách, musím s tím něco udělat, abychom spolu mohly trávit více času. Strašně obdivuji, jak všechno zvládá a chtěla bych jí pomoci, co nejvíce to jde, protože ona je někdo, kdo si to na 100% zaslouží. A naše společné dovolené a toulání se, to je to nejvíc, co bych si kdy mohla přát. Je tu pro mě, já jsem tu pro ni a to je prostě nejvíc. ♥

27. Dopis pro někoho.
"Ahoj otče. Neviděla jsem tě už skoro tři roky a víš co? Je mi to jedno. Hodně tě štve, že je tvoje prvorozená dcera chytrá a musíš tak dlouho platit alimenty? Mrzuté, co? Jo a nemysli si, že se tě pokusím kontaktovat jako první, to fakt ne. Už jsem byla ta iniciátorka celý můj život příliš mnohokrát a ty si to vůbec nezasloužíš. Žij a nech žít, jsi pro mě cizí člověk a takhle to už pro dobro nás všech necháme, jo? Čau."

28. Kde chceš být za deset let? 
Za deset let? Tak to mi bude 34, ehhhh. Chtěla bych být ve vlastním domečku, se spokojenou rodinou, dvěma dětmi, psíkem, všude kytky a vůně jídla. Chtěla bych mít stabilní práci, ve které budu spokojená. Chtěla bych mít čas na to všechno, co bych si tak přála. Chci mít své křeslo, do kterého si budu moci sednout a upravovat diář, rodinné album nebo některý z mých mnoha "uměleckých" projektů. To bych si opravdu přála!


29. Popiš svůj dnešek. 
Ráno jsem byla vzhůru hrozně brzy, milý vstával na ranní a já už od té doby nemohla pořádně usnout. Venku pršelo a bylo to hrozně fajn. Kocour spal vedle postele na okně a já se jen tak převalovala a snažila se odpočívat. Po snídani jsem skočila pro vyvolané fotky, rámečky na zeď a lepidlo (jako, bez lepidla jsem totálně ztracená, nikdy mě nenapadlo, jak moc jej vlastně používám :D). Prošla jsem si vyvolané fotky, nachystala je do fotoalb, uvařila si jednu z posledních ledových káv v této sezóně a teď dopisuji tento článek, který jsem měla v rozepsaných už fakt strašně dlouho. Odpoledne musím programovat, mám ještě nějaké resty, které musím dokončit. A večer se chystám na kvíz, poprvé, to bude legrace, jsem docela zvědavá, jaké to bude. Ale hraje se o ceny z univerzitního obchodu, trička a hrníčky a tak, to chci! :D

30. Tvé cíle na příštích třicet dní 
Nezbláznit se. A to píšu naprosto vážně. Příští týden mám ještě stáž, potom začíná výuka a tento akademický rok to bude šílené, musím nasbírat šílené množství kreditů, splnit dost předmětů, napsat diplomku, naučit se na státnice... Jako, nevím nevím, už teď bych asi měla začít, vůbec se mi to nezamlouvá. :D
Takže:
• Udělat si pořádek ve věcech, jak reálných, tak i virtuálních.
• Postahovat a vytisknout všechny dostupné materiály.
• Naplánovat rutinu školy, Subway a obědů v menze.
• Nachystat si plán odměn, protože ty budou zatraceně potřeba! :D
• Doplnit zásobu pastilek s islandským lišejníkem a med, protože dutiny jsou svině.

 A podzim podzim podzim, on se už opravdu blíží! Horka už odstupují! Konečně, ou jé! ♥

1 komentář:

  1. Super, že jsi tenhle tag taky vyplnila. No jo, otázka se smartphonem je prostě taková vtipná. :D
    Nikdy by mě nenapadlo, že člověk, který studuje bioinformatiku nebo jiný takový lukrativní obor, se kterým se určitě uplatní a jehož studium je náročné (zvlášť kvůli té matice a vůbec informatice, třeba pro mě by bylo), má nějaké vnitřní problémy. Tedy dřív by mě to nenapadlo. Ale před několika měsíci mi asi konečně docvaklo, že nějaké ty problémy má každý. Třeba moje kamarádka, co studuje jadernou fyziku nebo moje spolužačka, která má ambice vystudovat úplně cokoliv a taky ji všechno zajímá a baví, jenže kvůli tomu ani pořádně nespí. :D
    Taky mám ráda, když si s Modrým prostě zalezeme doma, dáme si něco sladkého nebo slaného, pustíme si nějaký seriál nebo film a prostě užíváme a nic neřešíme. Nebo se touláme. Nejhorší jsou pak ty návraty do reality. Jo a na Odložené případy jsem už strašně dlouho nekoukala, měla bych to napravit. :) A taky většinou neusínám, když Modrý vstává brzy ráno. Prostě jsem pak vzhůru.

    Tak držím palce se školou, se zdravím, s pitným režimem, s bydlením s milým a kočkami a tak a měj se hezky. ^^

    OdpovědětVymazat