Diáře na rok 2019

Je skoro půlka března a já se konečně rozhodla sepsat článek, ve kterém shrnu diáře, které používám v roce 2019. Původně jsem tento článek chtěla napsat už v únoru, jako že po měsíci používání, když se to všechno už tak nějak zaběhlo, ale škola mi moc nedala volný prostor na tvoření a blogování, takže se k tomu dostávám až nyní. A malá poznámka na úvod, opravdu jsem z toho letošního komba nadšená! ♥


1. Moleskine

U klasického školního-pracovního-produktivního plánování jsem zůstala věrná značce i rozložení, tedy Moleskine a týden na levé straně, linky na pravé. Změnila jsem ovšem velikost, z A6 jsem se přesunula na A5, což pro mě ze začátku byl docela šok. Tolik prostoru a místa? Nebude mě to rušit? Nebude to spíš nepraktické? Jak jsem už trošku zmínila v posledním článku, můj plán na rok 2019 byl vést diář více produktivně a minimalisticky. Nesoustředit se tolik na koláže a fotky a kreslení a tvoření, nechat diáři jeho původní úkol a význam. Takže aktuálně už jsem ve fázi, kdy mě nerozhodí volné místo a stránka nezaplněná do posledního kousíčku. (Ufff, to bych nikdy netušila, že to opravdu řeknu! :D) Začala jsem zkoušet nové trackery a pravou volnou stránku upravovat ve stylu Bullet Journal - avšak hlavně tak, abych zachovala tu produktivitu a nenechala se strhnout zdobením a kreslením a nalepováním a všemi těmi věcmi, na které já jsem opravdu expert. :'D


Úplně první týden v tomto diáři a ve stylu, který jsem si představovala! Ach to množství prázdného místa! Jak je možné vidět na následujících dvou fotkách, ani dál se to zas tak nezvrtlo. Poslední vyplněný týden a pak prázdný tento aktuální. Oboje si jedu stále ve stylu, který jsem si nastavila a fakt jako jsem spokojená!



Moc mě baví zkoušet nové styly trackerů a grafů a to-do-listů, takže aktuálně mám předchystané stránky snad až do konce dubna. To je tak, když na instagramu nebo tumblr najdu zajímavý tracker a chci si ho hned nalinkovat taky, abych ho později mohla vyzkoušet... :'D Jeden z těch experimentů byl taky Day log - docela mě bavilo jej vybarvovat, ale ve výsledku si nejsem moc jistá, jestli mi posloužil natolik, abych jej i dále chtěla používat. Naopak sledování spánku, produktivity a pitného režimu je tutovka, bez toho si to už nedovedu představit.



Novinkou pro tento kalendářní rok je pro mě také hlídání si výdajů. V tomto jsem dost uvítala velikost A5, protože díky tomu jsou úvodní měsíční přehledy dostatečně velké na to, abych do nich mohla vecpat výdaje a příjmy. Přijde mi to hodně užitečné, zpětně dokáži vypozorovat, na čem nejvíce utrácím a jestli by to nešlo nějak omezit. Stejně tak mi přijde praktické vědět, kdy a jak velká mi přišla výplata, stejně jak často je potřeba kupovat zásoba krmiva pro kocoura nebo kolik utratím třeba v copycentru (přemýšlím nad pořízením tiskárny, ještě stále jsem na vážkách, jestli se mi to vyplatí, takže zatím jsem ve fázi výpočtů :D).


A na závěr moje oblíbená kapsička! ♥ Nevím, co bych dělala, kdyby ji diář u sebe neměl. :D Vzhledem k omezení zdobení diáře používám i o hodně méně samolepek - a když ano, tak jsou takové spíše umírněnější. A protože hodně plánuji "zapochodu", tak mám v diáři vložené ty nejpoužívanější archy - ať už jsou to defaultní moleskine nálepky, zásoba ještě z aliexpresu, úžasné plánovací samolepky z Kauflandu a Tigeru, vlastní vyrobené nebo dárečky (třeba ta úžasná kávičková sada od Zdeňky ♥). 


Když to vezmu kolem a kolem, myslím si, že jsem se v tomto rozložení opravdu našla. V tuhle chvíli píšu diplomku a dokončuji magisterské studium, takže soustředění se na ty produktivní věci jsem opravdu potřebovala. Moc se těším, jak mi začnou prázdniny a já budu moci productivity tracker nahradit třeba sledování počtu přečtených stran, nakreslených obrázků nebo třeba nachozených kilometrů na výletech! (A taky jsem si koupila knížku The Bullet Journal Method od Rydera Carrolla, ale máma mi ji do státnic zabavila, takže jak se do ní budu moci ponořit, tak zase získám další tipy a jsem moc zvědavá, jak mě to posune dál. ♥) 

Chtěli byste, abych napsala nějaký článek o tom, jak se snažím být produktivní, jak se učím nebo jak se snažím si rozvrhnout čas?

2. Traveler's Notebook

Moc se mi loni líbilo, když jsem měla extra diář na psychiku a sledování nálad, vděčností, radostí, úzkostí a celkově mentálního zdraví. Nechtěla jsem už ale pro tyto účely používat koupený vytvořený diář, i když jsem si ho mohla všelijak poupravit, stejně mi to vždycky přišlo strojené a neosobní. Z tohoto důvodu jsem letos přikročila k něčemu novému a vzrušujícímu - vytvořit si diář od základu sama, jako bullet journal. Jako základ jsem použila traveler's notebook v klasické velikosti, který už jsem zde zmiňovala jako cestovní deník, a dovnitř vložila dva inserty - jeden úplně prázdný a jeden originální nedatovaný s měsíčními přehledy. A legrace mohla začít! ♥




Stejně jako loni jsem si narýsovala Year in pixel, jen jsem si trošku poupravila kategorie. Líbí se mi, jak tam můžu sledovat nějaké šablony nebo závislosti (třeba že když bývám vyčerpaná, tak je tam i úzkost a tak).

V celém diáři se pak opakují tři písmenka - M, B, S. Tento koncept není můj originální, převzala jsem ho od slečny Lucie na instagramovém profilu journalsanctuary a trošku si jej poupravila podle sebe. Každý den se snažím udělat alespoň jednu věc z každé kategorie - mysl, tělo, duše. Cílem je trochu víc se starat sama o sebe, poslouchat vlastní tělo a celkově nezanedbávat vlastní potřeby. Zní to možná jednoduše, ale pro mě je to někdy opravdu oříšek. :D 



Nejvíc mě baví asi tvoření úvodních stránek pro jednotlivé měsíce. Jestli můj moleskine diář je minimalistický, tak tady si nedávám žádný strop. Lepím, kreslím, skládám, jo, docela hodně se v tom vyžívám. :D (A kdybych mohla, tak se hned pustím do úvodní stránky na duben. Ale, ehm, no, je půlka března, to by bylo blbé, to bych snad mohla ještě chvilku počkat... :D ♥)



Vnitřek diáře vypadá nějak takto. Přeci jen, tohle už je na osobnější úrovni, takže se necítím na to fotit vyplněné stránky, tak alespoň ta prázdná nachystaná dvojstrana na tento týden. Zatím si jedu stejné rozložení jako mám v Moleskine, tedy dny na levé straně a zbytek na pravé - ale v blízké době mám v plánu to změnit a vyzkoušet zase něco jiného. Názvy dnů, stejně jako data, mám jako samolepky, buď vytisknuté nebo jsem sama vyráběla. Na pravé straně pak místo pro úkoly na daný týden - ty zaměřené spíše na tvoření, psychiku, klid duše. A taky moje nejoblíbenější část, prostor na vděčnosti! Každý den se snažím vypíchnout něco, za co jsem ten den vděčná, co mi udělalo radost nebo vyvolalo úsměv na tváři. Tohle můžu opravdu doporučit, je to hrozně fajn cvičení a myslím, že jsem se díky tomu naučila mnohem víc si vážit maličkostí v životě. ♥



Druhý sešit je, jak už jsem zmiňovala, originální nedatovaný měsíční insert. U bojo většinou tyto měsíční přehledy vídávám u daného měsíce, ale to my hrozně nevyhovuje, lépe se mi funguje, když je mám na jednom místě - ať už jako u moleskine hned na začátku, nebo jako tady v extra sešitu. Snažím se tam zaznamenávat pro mě důležité věci na sledování, ale takové, které jsem nechtěla zahrnout do Moleskine - ať už se jedná o množství vypité kávy, zápisy do deníku, tvoření nebo třeba i úzkostné záchvaty nebo hořčík. Měsíční přehled jsem původně plánovala něco jako everyday doodle, ale nakonec je z toho směsice nálad, prožitých věcí, viděných filmů nebo třeba koupených nových samolepek. Dokončené stránky za leden a únor jsem zveřejnila na mém diářovo-tvořivém instagramu.


Zatím mi to vychází tak, že do jednoho sešitu se mi vlezou čtyři měsíce, takže od května budu přidávat další. V tomhle jsem fakt ráda, že je traveler's tak flexibilní a je neuvěřitelné, kolik všeho se do toho dá nacpat a jak moc si jej člověk může přizpůsobit. Až se třeba budu zase někam vydávat na cesty, tak nebude problém vyhodit třeba právě měsíční přehledy a vložit insert s cestovním deníkem. ♥

Doufám, že jsem na nic nezapomněla a že jsem zmínila všechno, co jsem zmínit chtěla. Kdyby byly nějaké otázky, tak komentáře jsou k dispozici, slibuji, že je budu číst a odpovídat třeba i častěji, než jednou za měsíc. :D Mějte se krásně! ♥

2 komentáře:

  1. Na tenhle článek jsem se těšila, ani nevím, jestli jsi psala, že ho plánuješ napsat, nebo jsem prostě jen vyčkávala, až jednoho dne představíš své sešity a diáře. Nádhera! Že jsou hezké zvenčí, to je skoro jasné, kdo by si kupoval ošklivé sešity. Ale uvnitř vypadají tak ušlechtile a kreativně. Možná trochu neminimalisticky místy, ale zase to odráží tvou pestrobarevnou duši. :)

    Měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem nikdy diář neměla. Na všechno mi vždycky stačil kalendář. Na diář bych často zapomínala. Zahrabala ho v lednu, našla až v červnu. Jsem bordelář a lempl. Ale do kalendáře koukám skoro každý den. :-D

    Jinak, rubrika Creatio na Klubu snílků začala opět fungovat. Stala jsem se její novou správkyní. Kdykoliv během týdne tedy snílci mohou začít posílat na klubový email svá výtvarná díla, která budou každý čtvrtek postupně zveřejňována na blogu KS.

    OdpovědětVymazat