Můj bullet journal - Plánování na květen 2020

Poslední článek o bullet journalu mě hodně bavil psát - a mám pocit, že se i našli lidé, které bavil číst, tak jsem si říkala, že bych mohla vytvořit zase nějaký další z tohoto odvětví. Navíc je tu květen a to znamená chystání nového měsíce v bullet journalu. Já osobně hrozně ráda čtu a sleduji proces, jak někdo svůj diář tvoří - hezky od prázdných bílých (nebo nažloutlých, žejo) stránek, až po krásně hotový setup, potažmo vyplněné stránky na konci měsíce. Takže když jsem se pustila do tvoření května, postupně jsem se snažila celý proces fotit. Nejsem ten typ člověka, co si sedne ke stolu a všechno nachystá zároveň, já se k tomu pořád vracím a odbíhám a většinou mi to trvá několik dní. Beru to jako odpočinkovou aktivitu, takže třeba během května jsem si jednotlivé fáze rozdělila mezi prezentace a projekty do školy. Takže pojďme na to!

Začínáme!

U každého měsíce jako první začínám výběrem akcentové barvy. Většinou už během předchozího měsíce tuším, jakou barvu bych chtěla používat ten další. V diáři nemívám měsíční témata, držím se primárně jen jedné barvy. Ta se většinou odvíjí od toho, jaký nový odstín fixky nebo lineru si ten daný měsíc koupím (a jsem tím pak posedlá, že jej musím používat všude, samozřejmě :D), oblíbím washi pásku nebo třeba nějakou sadu samolepek. Často to taky přijde s nějakým tématem, které někde zahlédnu. Tentokrát jsem zvolila fialovou - zejména kvůli tomu, že na konci měsíce mám narozeniny a fialová je moje oblíbená barva. (A ten fialový mildliner? Jako vážně? Ten je tak dokonalý, že to jsem prostě MUSELA! <3)




Pro květen jsem se rozhodla trochu pozměnit systém habit trackerů (sledovačů všeho možného), který zůstával v předchozích měsících více-méně stejný. Ubrala jsem hodně věcí a zachovala ty nejdůležitější - kroky, čas strávený na telefonu a dobu spánku. Plus jsem přidala siluetu kalendářů pro plněný věcí, kterým se chci věnovat každý den, ale u kterých nezáleží na době - meditace, cvičení a neutrácení (nakupování je fakt super na stres, zvlášť přes internet, kdy i v době karantény fungují tak úžasné obchody jako Paperoamo. :D)



Zdobení!

Moje oblíbená část! Ve chvíli, kdy už všechno má své praktické obrysy a v případě minimalistického vedení bullet journalu by bylo hotovo... přicházím na řadu já s krabicí razítek, další krabicí samolepek, další krabicí washi pásek... a postupně se rozšiřující sbírkou fixů. :D (A že jsem se tento měsíc opravdu vyřádila, ehm ehm ehm.)



Při dejme-tomu-že jarním úklidu jsem objevila velké balení gelovek, nejspíš z Pepca nebo Kiku nebo podobného místa. Cena odpovídá kvalitě (zvlášť, když mi někde aspoň rok ležely :D), ale já pro jednou chtěla opravdu experimentovat a vybírat to, co se mi líbí a pro jednou se nesnažit mít všechno opravdu dokonalé. Nakonec jsem sáhla po téhle žluté třpytivé a jsem opravdu ráda, že jsem ji našla - není to typická zlatá, ale opravdu žluťoučká s třpytkami a teď mám chuť s ní všechno obtahovat. :D Takže zariskovat se někdy opravdu vyplatí!


Úvodní strana!

Pro většinu lidí vedoucích si bullet journal je nejdůležitější. Oddělení jednotlivých měsíců, nahození téma a nálady pro daný měsíc. Mě baví si s ní vyhrát a tentokrát jsem se rozhodla vrátit tam, kde jsem začala. Když jsem na začátku vedla něco-jako bullet journal ještě v travelers notebook, úvodní strany jsem vždycky tvořila jako koláže-moodboardy. Stříhání a lepení a scrapbookování a kolážování mám hodně ráda a v aktuálním bullet journalu mi to již delší dobu chybělo, tak jsem se rozhodla to napravit. Mám obrovskou zásobu materiálu - natištěných kitů od mých oblíbenců z Patreonu, samolepky, lepící bločky, dárečky od dopisních přátel a hlavně taky obrázků a textur vystříhaných z časopisů, zejména z Vogue (to si kupuji hlavně kvůli tomu následnému sestříhání a taky kvůli článkům od Emy Müller, jsem módní barbar? :D). Většinou začnu s tím, že se tím vším prohrabávám a skládám na hromádku to, co "sparks joy" (z toho bordýlku by ale Marie Condo rozhodně radost neměla :D). Někdy to má společnou barvu, jindy téma... pokaždé je to jiné. Tentokrát mi to vyšlo docela feministicky naladěné v odstínech právě fialové a taky růžové a světle modré.





Finální výsledek!

S celkovým zdobením mám většinou problém přestat, pořád něco někam přidávám a je těžké mě zastavit. :D Jako poslední vyplňuji úkoly do stránky na celý měsíc, ale to jsem si pro tentokrát nechala pro sebe a nafotila stránky ještě nezaplněné.








Něco navíc...

Kromě barev mě baví obměňovat také samolepky, které si v diáři v zadní kapse nosívám s sebou. Je to u nich totiž to stejné jako u fixek nebo washi pásek - jakmile si nějaké oblíbím, tak mám tendenci je používat pořád a pořád dokola a na ty ostatní úplně zapomenu, což je podle mě škoda. Poslední měsíce používám jako primární kit ten měsíční od Fleppi, tentokrát jsem k němu přidala ještě samolepky šeříků z některého předchozího měsíce, protože jsou fialové a šeřík je moje zamilovaná rostlina (dokonce jej mám i vytetovaný <3). Jako další jsem přidala další aršíky od Fleppi, pak také od Chey Barton, Lilynzst, Paperoamo, Booksandteacups, Moehrenkunst, naše UPolácké a také některé další, které se už na fotku nevlezly - třeba ty od Míši v šálku nebo od Hellorachelthefirst. Stále více mám v oblibě tyhle "malé" tvůrce a mám větší radost z toho, když použiji samolepky od nich, než nějaké noname z aliexpresu (tomu se říká dospělost?).



A může se začít plánovat!

Po všech měsíčních stránkách přichází na řadu už klasický daily log. Všechny následující stránky jsou prázdné, prostor na plánování (a tvoření!) je otevřený a takhle to mám nejraději. Kdo ví, co nám přinese květen... Já osobně bych si přála, aby byl klidnější, i když tak nějak tuším, že se toho stejně nedočkám (mimo jiné v práci začne období vysazování rostlin na pole, o lala, to bude hodin strávených v labu screenováním semenáčků!)... Ale doufat alespoň můžu, ne?

Mějte se hezky a opatrujte se! <3


5 komentářů:

  1. To je boží článek. :-D Je krásné číst, jak tvoříš bujo a ta úvodní koláž je nádherná. Víc takových milých článků, které mi zpříjemní den a dodají plno inspirace.

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám tyhle věci strašně ráda a vždycky, když to čtu, přijde mi to strašně inspirativní, alas nemám na to trpělivost. (Avšak ty samolepky!!! Ty samolepky jsou naprosto boží. A tvůj rukopis je taky nádherný!)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná práce! (...no jo, musím si přiznat, že to, co vyrábím já, je obyčejný a velmi nudný diář :-D A zdobení obsahuje jen na stránce s narozeninami, protože základní idea byla, že já vlastně potřebuju docela malý diář a že když se nebudu moc roztahovat, vydrží mi ten sešit tak čtyři roky :-D)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá skvěle! Já se musím pochlubit, že se mi na květen povedlo vyrobit si nádherné plány, částečně jsem se inspirovala tebou, částečně jinde... A celé dva týdny se mi dařilo si vyplňovat Habit Tracker, snažit se mít dostatek kroků, dostatek spánku, všechno možné plnit... no a pak mi nějak hráblo, všechno jsem vytrhala a roztrhala a zmuchlala... nicméně nevzdávám to a pořád se snažím začínat každý den znovu a lépe. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Hele jestli u vás ve městěké čtvrti už funguje rozvážka květin a ještě jste to v nějakém afektu při hádce nevyzkoušeli tak teda stoprocentně doporučuji. Nám na Braník už jezdí nějaký ten pátek a je to fakt dobré.

    OdpovědětVymazat